Några av världens mest kända människor (enligt mej) :

Adolf Hitler: Jag tror att i stort sett alla vet vem han var, och även om vi inte minns honom för en bra sak så minns vi honom iallafall.



Albert Einstein: Smarthead number 1. Jag vet egentligen inte någonting som han har uppfunnit, hehe, men jag vet iallafall vem det var.



Leonardo DaVinci: Också ett smarthead och inte bara en konstnär som smarta lilla jag trodde. Målade Mona Lisa och har en film döpt efter sej (DaVinci koden).



Martin Luther King: Coolaste killen ever, kämpade för rättvisa och jämställdhet, det gillar vi ;)



Anne Frank: Alla känner väl till Anne Franks dagbok, oavsett om man har läst den eller inte? Jag tycker att hon är en förebild eftersom att hon kämpar för det hon tycker trots att hon bara var i min ålder...



Sen kan man ju börja skriva om George Washington, Abraham Lincoln, Ceasar och massa andra gubbar, men nu har jag valt ut mina favoriter ur historien (okej Hitler är ju absolut ingen favorit, men känd är han iallafall). Det här är dom som jag har valt ut ur historien.


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0