Allt för mina läsare ♥



Så det ska jag såklart göra :)
Jag börjar alltid med att hitta en bra grundbild, alltså den bilden som jag vill ha på t ex headret och redigerar den i Photoshop. Det Photoshop som jag använder heter Photoshop Elements och är helt gratis och jättelätt att använda. Där kan man också lägga in text, men om ingen av text-stilarna där är bra så finns det en jättebra hemsida att ladda ner texter från (kom ihåg att vissa kostar pengar). Sen fixar du bara texten som du vill ha den (lägger till skugga, glans och fixar färger). Det är inte svårare än så att designa bloggen :) Det blev bara en kort förklaring nu, men jag lovar att fixa en bättre senare! Hoppas att det här hjälpte lite iallafall...Självklart kan man göra på olika sätt och använda olika bildprogram, men här är mina favoriter:

-Photofiltre (tyvärr kostar det pengar om man vill ha det över en månad)

-Wix.com (då gör man en hemsida som man designar, men jag brukar ta bilder och annat därifrån)

-Photoshop (det absolut bästa, finns i många olika versioner)


Lycka till och fråga bara om ni inte fattar eller behöver hjälp!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Thanks :D Jag har Photoshop CS3 men det är lite me rkomplicerat så därför kan jag inte göra sånna fina grejer men ska testa dedär Photoshop elements och se hur det går :D

2009-11-26 @ 22:20:08
Postat av: emma/oldbabydoll

hoppas att det går bättre då :) jhag älskar photoshop elements iaf :)

2009-11-27 @ 16:57:57
URL: http://oldbabydoll.blogg.se/
Postat av: Felicia

Men vart kan man ladda ner Photoshop Elements då ???

2009-11-29 @ 19:41:01
URL: http://segerhoolm.blogg.se/
Postat av: emma/oldbabydoll

jag vet inte riktigt, vi hade det redan på datorn när vi köpte den...men prova att söka på google :)

2009-11-29 @ 19:46:34
URL: http://oldbabydoll.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0