Jippi!

Dagens bästa: Idag efter skolan skulle Chatnapa följa med mej till röda kiosken (som ägs av några thailändare) och köpa något, och eftersom jag bor åt det hållet följde jag med. När vi kom dit och Chatnapa hade köpt en snickers frågade en av dom som jobbar där vart hon kom ifrån "Thailand" sa Chatnapa. Sen började dom prata thailändska med varandra, och jag fattar ju inte det så jag kände mej helt dum i huvudet sen när en till kille som jobbade där också började prata med henne. När vi sen skulle gå så sa hon som vi pratade med först att vi skulle vänta, och sen kom hon ut med varsin glass till oss :D Det kanske inte var det bästa glass-vädret, men det var gratis, so who cares?


 


Sen när jag kom hem hade mamma köpt en chokladkalender, så nu får jag verkligen julkänslor ;)




En liten bild jag tog i somras...visst känns det länge sen, eller är det bara jag som tycker det?




Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0