Så tragiskt...

Jag tittar just nu på en inspelning av det där programmet där EMD hjälper hemlösa, men det är nästan så att jag vill stänga av. Jag blir så sjukt ledsen av att se alla hemlösa som verkligen behöver hjälp men inte får det.

En kille som berättar om sitt liv; först blev han grovt misshandlad av sin pappa, sen när han är 9 år rymmer han hemifrån och börjar stjäla och knarka (och då är han 9 år!), sen när han är 10 år träffar han en pedofil som våldtar honom i flera dagar, sen hamnar han på undomsanstalt där han ser på medan hans kompis hoppar framför ett tåg. Nu jobbar han med att hjälpa hemlösa, men tänk vilket liv alltså...

Egentligen fattar man ju inte vad dom går igenom, även om man kanske tror att man gör det. Vissa har ju tur och får på härbergen och liknande, men dom flesta sover mitt på gatan eller under träd och sånt. Många av dom hemlösa har ju psykiska problem, eller knarkar och sånt, men allt går ju att fixa bara man får rätt hjälp och lite tid, men det är ju just det dom inte får. Vi bara går förbi när dom sitter där på gatan och kanske tillochmed tar en liten omväg bara för inte behöva gå nära...Men dom är ju faktiskt precis likadana som oss, bara att dom hamnat snett i livet. 

   

Kommentarer
Postat av: anonym

att du ens orkar bry dig , 20 % av det som sägs på tV är fejk. idiot

2010-01-04 @ 04:13:41

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0