Lammet och grisen

På eftermiddagen åkte vi till Lammet och grisen på Öland. Det är en jättemysig restaurang (titta, nu stavade jag rätt) mitt ute i ingenstans som serverar lamm och griskött med en massa såser och tillbehör. Jag, som inte ens gillar kött, var väldigt skeptisk, men när vi väl kom dit var det mycket bättre än jag trott.
Hela restaurangen var jättemysig, när man kom in var det första man såg ett par stora grillar med massor av köttbitar på, och bredvid stod 4 personer och skar upp de olika bitarna till gästerna. Hela taket var öppet, så det var inte alls så varmt som jag trott att det skulle vara.
Sen fanns det långa bord med massor av såser, bröd och sallader. När man hämtat allt det gick man till någon av de 4 personerna som skar upp kött, och så fick man bara säga vad man ville ha. Min absoluta favorit var lammrostbiffen, hur god som helst, och inga senor alls (har verkligen fobi för senor i kött). Men allt kött var riktigt gott, och till efterrätt beställde jag créme brulée (stavning?) med jordgubbar :)
Lite bilder:
Kvällens outfit: Förlåt för suddig bild, fick lite bråttom ;)
Smycken
Resturangen:
Utsikten från taket
Jag och min söta kusin ♥
Den goda maten :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej emma! Jag vill bara saga tack for att du tillbringade din tid p[ min bloggheader! Det var jatte gulligt av dig och det ar skit fin! Tack so mycket emma, Jag vill bara froga dig en sak, po min bloggheader so finns det ifyllningar som man ska fylla i , so som namn o.s.v... Jag undrar om man kan ta bort det?



obs. ar utomlands, bokstaverna.



2010-07-14 @ 18:10:31
Postat av: Soma

Hej emma! Jag vill bara saga tack for att du tillbringade din tid p[ min bloggheader! Det var jatte gulligt av dig och det ar skit fin! Tack so mycket emma, Jag vill bara froga dig en sak, po min bloggheader so finns det ifyllningar som man ska fylla i , so som namn o.s.v... Jag undrar om man kan ta bort det?



obs. ar utomlands, bokstaverna.



kram fran soma

2010-07-14 @ 18:11:19
URL: http://sweetsomea.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0