Hemma igen...

...efter en riktigt bra kväll med galet god mat.
Jag har ju franska som ämne under temadagarna, och blev riktigt glad när det stod "Riktig fransk middag" på schemat. Så idag började vi klockan 2, läste lite dialoger och tog sen pendeln till...vart vi nu var. Alla hade varit där typ 1000 gånger och jag tror aldrig jag har satt min fot där. Det är ju pinsam, det var säkert ett jättekänt ställe och jag kände mig helt efterbliven.
.
Iallafall, när vi kom dit hade restaurangen (titta jag stavade rätt!) inte öppnat än så vi fick gå runt lite och titta i alla affärer.
Restaurangen vi skulle äta på hette Crêperie Fyra knop, såg hur mysigt ut som helst; det var jättelitet och trångt, fast på ett mysigt sätt liksom. Sen var allt inrett i båt-stil (kan man säga så? Nu gjorde jag det iallafall), t ex var ryggstöden ersatta med typ flytvästar. Det var verkligen hur mysigt som helst, och man såg rakt in i köket, så man såg precis vad de gjorde. Tyvärr hade våra lärare tvingat de som jobbade där att bara prata franska med oss, piiiiinsamt.
Men jag behövde i stort sätt bara säga "Merci" och nicka som om jag fattade precis vad de sa, så det gick jättebra :D
.
De serverade bara crêpes och gallettes (som är lite större och saltare än crêpes) men shiiiiiiiit vad goda de var! Har ni inte ätit där fattar ni inte hur gott det var. Måste kolla upp var de låg och åka tillbaka dit, skulle kunna äta den maten i all evighet ;)
Bilder från kvällen:
Mörka bilder från restaurangen...någon ge mig en systemkamera så att jag kan ta någorlunda normala bilder!!
Jag vet att det ser jätteäckligt ut, men det var helt...oooh skitgott.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du är finare :P <333

2010-10-07 @ 08:44:42
URL: http://annagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Joooooooo :* <33

2010-10-07 @ 09:08:52
URL: http://annagoesrandom.blogg.se/
Postat av: GUEVACCI

Tjena, allt bra? :) Ha en toppen dag!

2010-10-07 @ 09:13:56
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0