Ny kategori!

Jag leker mästerkock
Efter att ha upptäckt att jag inte alls suger på att laga mat, har jag nu bestämt mig för att ha en matkategori, men både failade och lyckade recept. Mest failade kanske det blir.
.
I alla fall, här är det första receptet:
Nyttig (-ish) havregrynsgröt med bär!
.
Du behöver:
3 dl vatten
2 dl havregryn
ca 1 dl bär (man kan välja själv, den blandningen jag valde var inte den bästa), ett tips är blåbär eller hallon.
2-2,5 msk honung
½ tsk salt
.
Värm bara vattnet, häll i bären, honungen och saltet. Vänta tills de blivit mjuka, och häll i havregrynen och vänta tills gröten är klar!
Förutom att den ser ut som maginnehåll var den faktiskt god, även om vinbären (vem fan har vinbär i en bär-påse?? Det kan man ju gå ut och plocka själv liksom!) förstörde helhetskänslan lite.

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0