Första dagen i skolan

Jag dog lite i morse.
Att gå upp halv sju är inte superkul faktiskt, framför allt inte då jag vant mig vid att vakna vid tio som tidigast.
Så fort jag kom till skolan var det matte, bra start liksom. Jag tror att lärarna satte matte på första lektionen efter jullovet bara för att jävlas med oss.
Typiskt lärare alltså...
Jag ville helst bara lägga mig på golvet (trots alla loskor och slask) och strunta i matten, sedan låta någon släpa mig hem.
.
Dagens lågpunkt (alltså motsatsen till höjdpunkt...lågpunkt är väl ett ord?)   var nog när jag fick reda på att vi skulle börja med sexualkunskap. Något mer awkward än det får man leta efter alltså;
Massa tonårskillar som nästan hänger över bänkarna, fulla med frågor som inte direkt sänker den den pinsamma stämningen samtidigt som tjejerna bara känner sig allmänt obekväma. Superkul.
.
Däremot fick jag veta att killar består av en underutvecklad kromoson, så tjejer är i stort sätt fulländade medan killar inte är det. Det gjorde det hela aningen roligare för ungefär tre sekunder.
Efter skolan kom Anna hit, och tuffa som vi är spelade vi Spore.
Nu ska jag svara på kommentarer, skriver mer när min skrivkramp släppt!

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0