Parenthood

Nu har min pappa kommit in i någon sorts fas där han verkar tro att han innehåller all världens visdom, och nu är det hans plikt som pappa att dela den med mig. Så jag har fått många "goda råd" den senaste tiden...
Jag förstår inte varför föräldrar verkar ha ett sånt galet behov av att dela med sig av olika livskunskaper och råd. Helt ärligt känns det aningen onödigt att försöka mata in goda råd i min hjärna, eftersom att:
.
1. Min hjärna är redan överfull med onödiga saker vi lär oss i skolan.
.
2. Det krävs energi för att ta in alla råd, och den energin använder jag hellre till annat.
.
3. Det är bara allmänt onödigt, jag menar hallå, jag är tonåring. Jag kommer gå emot allt mina föräldrar lärt mig, bara för att liksom. Jag satsar på att lära mig livets läxor på det hårda sättet.
.
Ett råd jag fått; Lägg inte upp fula bilder på nätet, de kommer att finnas kvar där för evigt (duh-duh-duuuuuh) (←dramatisk musik för er som inte fattade det)!
Men nu gör jag det ändå, cause I'm naughty (tihihi)

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0