Nu har jag precis kommit hem...

...efter att ha sett den nya biofilmen Avatar. Jag hade ganska låga förväntningar på den eftersom att det inte alls är min typ av film (vilket jag iochförsej skrev om 2012 också, och sen älskade den). Men jag blev riktigt överraskad; för det första var den riktigt, riktigt bra gjord, och för det andra var handlingen super! Det kändes verkligen som att hela världen där dom blå människorna bodde kändes så verkligen, som att man var där liksom...Det är ju trots allt världens dyraste film, och jag vill inte ens veta hur mycke tid och pengar filmskaparna har lagt ner på att designa naturen och människorna, men jag tycker definitivt att dom dom inte ska ångra alla spenderade pengar.
Handlingen var lite Pocahontas-aktig; människor från en annan värld kommer för att ta över Pandora (planeten där allt utspelar sej), och en soldat får som uppgift att ställa sej in hos dom som bor där så att dom börjar lita på honom och han får ta plats i en kopia av deras kroppar, speciellt anpasssd för honom. Sen blir han kär i hövdingens dotter och hela planetens natur, och vill hoppa av uppdraget. Ja, ni ser ju, ungefär som Pocahontas fast 100 gånger bättre. Själv blev jag lite kär i dom blå killarna som bodde där, hehe...

Här är huvudpersonen Jake Sully som en av "folket" och hövdingens dotter som han blir kär i


  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh,bra blogg hörru:D underbar!

Jag själv har precis börjat blogga.Om du gillar en blogg en snygg design och en bloggare med egen klädstil så bord du verkligen kolla in min blogg:)



http://housebunny.blogg.se

2009-12-28 @ 21:23:11
Postat av: emma/oldbabydoll

tack, ska kolla på din blogg :)

2009-12-28 @ 21:28:25
URL: http://oldbabydoll.blogg.se/
Postat av: jonna-

2009-12-29 @ 09:30:26
Postat av: jonna

hej emma!!!!vanna saknar dig och maja.var det skönt att komma hem igen efter att ha varit hoss mormor och morfar???fast ni var ju hoss oss!!!men sen efter så saknade vanna er.



ha det bra!!!!

2009-12-29 @ 09:37:55
Postat av: jonna

hej emma!!!!vanna saknar dig och maja.var det skönt att komma hem igen efter att ha varit hoss mormor och morfar???fast ni var ju hoss oss!!!men sen efter så saknade vanna er.



ha det bra!!!!

2009-12-29 @ 09:38:59

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0