About my design:



Så här kommer svaren!

Okej först hur jag gör mina designer; jag använder oftast photoshop elementary, tyvärr tror jag inte att man kan ladda ner det från nätet (eller iallafall inte gratis) men jag antar att man lika gärna kan använda sej av en annan version av photoshop. Det är viktigt att man vet vilka mått man ska ha på headern, annars måste man ändra allt i efterhand vilket kan förstöra hela designen (ett misstag jag gör hela tiden...). Det absolut lättaste att göra om man är ovan med att göra headers är ett tips att göra den i samma stil som min förra var, om ni kommer ihåg. Man gör en vit "bakgrund" till headern, sen lägger man på bilder och text. På det sättet blir det inte lika mycke mått att anpassa efter...

För att ladda upp designen och "sätta in den" på bloggen måste man först ladda upp bilden (headret och bakgrunden) och då brukar jag göra det på tinypic.com och sen kopiera [IMG]-koden som man lägger man in den på "Redigera Stilmall" här på blogg.se. Allt jobb med koder och sånt tar ett tag att lära sej, men man får exprimentera lite ;) Den "orginal-mall" som är lättast att förändra och lägga till koder på är "Fashion", som man kan välja om man klickar på "Design" högst upp på menyn här på din blogg.se-sida. 

Jag tror att det var allt, hoppas att det hjälpte lite, annars kan du mejla mej så kan jag förklara lite mer detaljerat :) 

Just det, sen fixar jag även designer om man inte har tid eller ork att göra en egen, då kan du bara mejla så fixar jag i mitt photoshop :)


  

Kommentarer
Postat av: Madicken

Hej :D

ALlt bra med di?^^

Ha en bra Onsdag kväll :D

KRAM

2010-01-06 @ 22:16:07
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: emma/oldbabydoll

jadå helt okej, själv? :)

kram

2010-01-07 @ 09:22:59
URL: http://oldbabydoll.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0