Vad har hänt?

Vad har hänt med blogg.se? Allt ser helt annorlunda ut och nu kan jag helt plötsligt inte ens komma in för att skriva inlägg (anledningen till min dåliga uppdatering).

Idag har Mickan varit här.
Vi åkte lite skridskor på mellangårdsplan och kollade på Dodgeball (best movie ever!).

När vi var på mellangårdsplan hade Majas kompisar med sej en hund som höll på och hoppade hela tiden, asså jag är inte rädd för hundrar eller så, men jag HATAR verkligen när ägarna låter den springa lös trots att dom vet att den hoppar och bits. Det var precis vad den här hunden gjorde, och helt plötsligt började den jaga Mickan, som började springa och skrika (tips 1 och 2 i hur man får en hund att kuta efter dej). Så jag fick ett mindre dampanfall på hundens ägare (alltså en i Majas klass) och sa (eller skrek, ropade, fräste eller vad man nu ska kalla det) att dom fick ta bort hunden från isen om dom inte kan kontrollera den. 
Majas kompis sa nåt i stil med "Men vi var ju här igår"

OCH? Vad i helvete har det med saken att göra. Den jagade och bet Mickan, så vem bryr sej om dom var där igår? 

Men dom verkade skita i att jag sa det, för typ 5 minuter senare jagade den Mickan IGEN. Så då blev jag liiiite skitsur och sa att dom skulle ta hunden och sticka därifrån eller binda fast den någonstans...värsta polisen asså, kanske mitt framtida yrke? 

Okej, nu när jag har avreagerat mej lite ska jag läsa lite bloggar och sen skriver jag lite mer :)

En liten bild jag tog på mej imorse och en bild på mej ikväll (nej, det är ingen typ "före" och "efter"-bild)



 

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0