Dag 1 på temaveckan

Idag började temaveckan, och jag har "La France". Känns väl sådär efter första dagen, vi åkte in till gamla stan och gick runt efter en fransk karta...fattade typ 10% av det som stog där -.-
Men på onsadag ska vi fixa fransk frukost och på torsdag ska vi laga en trerätters fransk luch. Så fort man hör ordet "mat" vaknade alla till lite iallafall ;)
Vi får se hur det går, kommer antagligen kunna blogga på franska i slutet av veckan om man ska lära sej lika mycket som jag gjorde idag varje dag. Det där blev en lång och förvirrande mening...
.
Jag tror faktiskt att jag har bestämt vilken klänning jag ska ha, det blir nog den rosa/svarta after all, men jag har fortfarande inte bestämt mej...fan vad svårt, gillar båda. Imårrn har mamma iallafall fått ett uppdrag, hon ska köpa en maxiklänning till mej från indiska, vi får se om det blir rätt. Jag som aldrig använder klänning, ska nog börja göra det nu när det kommer så många fina, och sä är det ju det skönaste på sommaren när det är kokhett ute...och så får man visa benen, aldrig fel hehe ;) Nej jag skojja, hatar verkligen att visa benen, fotbollen gör att resten av kroppen blir snygg medans benen blir helt bulliga. Plus att det dyker upp sår och blåmärken efter nästan varje träning, upptäckte att jag har 16 ärr bara på högerbenet. Men som tränarna säger: Nu syns det att du har kämpat! (eller så kanske man såkat snubbla på bollen eller något annat pinsamt...)
Naaaww Mickan älskar mej såhäääääääär mycket...för det var absolut inte jag som ändrade mitt namn på hennes mobil, hehe
Och äntligen har vårt körsbärsträd börjat blomma! Älskar våren...

Kommentarer
Postat av: Chattis <3

En liten fiin frågestund på min blogg ;) <33

2010-05-17 @ 19:44:49
URL: http://chatiiiis.blogg.se/
Postat av: EMELIE.

Härlig blogg, det som är lite synd är att det som står i mintfärg inte syns så bra:/

Men det är galet snyggt iallafall, mint är ju inne nu ju:D

2010-05-17 @ 20:28:22
URL: http://accordingtoemelie.blogg.se/
Postat av: emma/oldbabydoll

tack, jag vet att det mingrlna inte syns, ska fösöka fixa det :)

2010-05-18 @ 15:37:00
URL: http://oldbabydoll.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0