Allt för att slippa plugga...

Åh nej matteprov imorgon, let the ångest begin liksom. Egentligen borde jag sitta och plugga nu, men vem orkar en grå måndag som denna? Inte jag. Förhoppningsvis går det ändå ganska bra, ska försöka plugga lite iallafall, hur tråkigt och tungt det än kan kännas att sätta igång. Satsar ju ändå på VG och matte är verkligen inte mitt starkaste ämne.
.
Så, idag vaknade jag 8, tog en lång dusch och åt världens onyttigaste frukost i form av nougat-flingor. Happiness in a box, och en sockerchock behövs verkligen en måndagsmorgon. Sen var det bara att plåga sig iväg till skolan.
Det är inte skolan som gör att det tar emot, hade värsta slappdagen idag, men vädret?? Vad hände, var det inte sol för bara några dagar sen? Och jag som är så duktig går ju dessutom till skolan varje dag, 20 minuter oavsett väder. Känns så onödigt att ta bussen två stationer när jag lika gärna kan gå och samtidigt få lite motion och vara snäll mot naturen.
Jaja, imorgon blir det antingen till att ta fram vinterjackan, eller sätta på sig lager efter lager med tjocktröjor.
.
I skolan hade vi först mentorstid och livskunskap där vi pratade om känslor. Jag var framför allt trött, vet inte vad som händer: även om jag sover bra är jag galet trött och hängig ibland, medan jag andra dagar är helt hyper. Snacka om att mina hormoner are going crazy -.-
.
Sen hade vi bild, satt i nästan en timme och försökte skära ut konturer och grejer. Vi håller på med tryck och jag gör en säl (vilket ingen verkar se? Först fick jag höra att det såg ut som en grävling, sen en björn och en igelkott! Fail.)
Sen fick vi göra något sorts tryck och min blev ju...lite speciell. Efter det slutade vi och nu sitter jag här och väntar på bästis som snart ska komma. Ska försöka muta henne till att hjälpa mig med matten, mwoahaha.
Måste bara tipsa om en gratis-sida där man kan redigera bilder. Äger skiten ur det gamla programmet jag använde, hehe.

Kommentarer
Postat av: Ellen

sjukt snygg blogg! har du designat själv? :)

2010-10-18 @ 21:12:39
URL: http://ttypisktellen.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0