Orienterings-proffs nästa?

Idag hade vi orientering, hur tråkigt som helst! Egentligen finns det ju ingen bra orsak att kunna orientera om man inte vill bli proffs eller så. Och efter idag är jag 100% säker på att jag inte vill bli det. Dessutom har jag upptäckt att det är lättare att orientera utan kompass, konstigt nog. Den som uppfann kompassen var riktigt korkad som inte gjorde den lättare att förstå, man behövde ju vara värsta Einstein eller scout (fast man kanske inte håller på med kompasser då?) för att fatta den.
.
Vi hade stjärnorientering, vilket betyder att man måste springa tillbaka till det stället man började på efter varje spår för att få en ny karta. Låter logiskt...eller inte, varför inte bara springa hela spåret på en gång?
Och han som förklarade allt var verkligen helt värdelös, istället för att förklara blev allt bara svårare. Men jag lyckades iallafall ta 3 av 4 kartor, eller vad man säger. Och det var aaaaabsolut inte för att jag följde efter Daniel. Pfft.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en fortsatt trevlig tisdag kväll =)

2010-10-05 @ 20:20:10

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0