Passion for fashion

Jag älskar mode, inte för att jag följer vissa trender slaviskt som många gör, men för att se hur långt vissa faktiskt är villiga att gå för att vara "modern".
Sen är det alltid kul med kläder, vilken tjej tycker inte det liksom?
Det finns trender som man försöker följa, men ibland blir det bara överdrivet. Som "underkläder över kläderna", fattade aldrig hur någon ville följa den, men det var det iallafall många som gjorde.
Det är väl ett tecken på vad vissa gör för att sticka ut och skapa nya trender?
.
Alla pratar om att man ska ha en egen stil, inte se ut som alla andra, men hur många vågar egentligen stå ut från mängden? Jag tror inte att någon jag känner struntar helt i vad andra tycker.
Jag har nog alltid gjort mitt bästa för att se ut som alla andra, iallafall förut. När alla hade mjukisbyxor i sexan köpte jag flera par bara för att. Det var liksom så man skulle se ut.
.
Jag skulle ljuga om jag skrev att jag skiter i vad andra tycker, men jag bryr mig inte alls lika mycket som förut. Man ska inte låta andras åsikter bestämma hur jag ska se ut, klädstil är ett sätt att uttrycka vem man är, och klär jag mig inte som jag vill, är det mer eller mindre som att låtsas vara någon annan.
Nu klär jag mig lite som jag vill, följer inga trender - har nästan slutat försöka hålla koll på vad som är modernt och inte eftersom att det ändå ändras inom en vecka.
Jag älskar säckiga jeans, häng, oversize tröjor och sköna, platta skor. Jag har inte på mig sånt som jag inte trivs i bara för att alla andra tycker att jag borde det. Det är liksom lättare att bara se ut som jag vill, då behöver man inte ta hänsyn till hur någon annan ser ut.
.

Kommentarer
Postat av: MikkanN

Shit pommes vilken snygg blogg !!!!! Har du gjort den själv ? :O :D

2010-10-15 @ 13:43:09
URL: http://mikaelanordin.boggplatsen.se
Postat av: MikkanN

Shit pommes vilken snygg blogg !!!!! Har du gjort den själv ? :O :D

2010-10-15 @ 13:43:22
URL: http://mikaelanordin.boggplatsen.se

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0