Maybe it's because I love you...

Äntligen ett lyckat muffinsbak!
Det blev riktigt kladdiga kladdkakemuffins, hatar när de är helt torra. Ida, Mickan och Chatnapa tyckte också om dem, tog med några till dem idag, de är ju mina test-ätare, hehe ;)
Receptet var i alla fall hur lätt som helst att göra, tog max tio minuter!
-
Du behöver: (till ca 8 st, eller fyra stora som jag gjorde)
-
2 ägg
2½ dl socker
4½-5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100 g smält smör
3 dl mjöl
-
Sätt på ugnen på 175 grader (jag vet inte hur man gör grader-tecknet, teknisk som jag är).
Vispa ägg och socker så att det blir fluffigt (eller pösigt som det heter om man vill leka besserwisser). Häll i resten och rör ihop. Se till att det inte finns några klumpar...om man nu inte är onormal och gillar klumpar...
Sätt in i ugnen i 10 minuter.
OBS!
Se till att muffinsarna inte är helt klara när du tar ut dem ur ugnen, eftersom att de fortsätter att lagas efter att man tagit ut dem. Lägg dem också på ett galler så blir de inte helt igenom-gräddade!

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0