Glammiga lockar eller skatbo?

Såg ett tips i Cosmopolitan (satt och slöläste på tåget) om hur man kunde få "glammiga lockar". Det gick i stort sätt ut på att man satte upp håret mitt på huvuted och sen delade in det på små bullar.
Sen var det bara att gå och lägga sig, så skulle man vakna upp med dessa glammiga lockar som de utlovade.
Så självklart testar jag, vad har jag att förlora liksom?
När jag vaknar: (jag kör utan redigering så här har ni en morgontrött tjej heeelt naturlig. Nu i efterhand känns det som en rätt dålig idé, morgonen är inte min bästa tid på dygnet utseendemässigt)
The moment of truth: (notera smärtan på bild två, jag tror seriöst att jag slet bort halva håret tillsammans med tofsarna)
Babarabaaaa (trumvirvel alltså): Glammiga lockar! Eller ja, kanske inte.
Efter att ha borstat ned skiten så gott det går: Håret har gått från skatbo till sliten risbuske. Snyggt.
Efter att ha blött hårhelvetet ser det nästan ut som vanligt (förutom luggen som står rakt upp).
Så för att sammanfatta alltihop: Ingen bra idé.

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0