Hur man fixar en slideshow till bloggen!

Rätt många har frågat hur jag fixat slideshowen i min header, och jag antar att ni förväntar er någon lång och komplicerad förklaring. Faktiskt är det hur lätt som helst, och dessutom kan du redigera slideshowen i efterhand!
Steg 1:
Lägg in koden nedan vart som helst i kodmallen. Min ligger under </body> ganska högt upp i mallen, men självklart kan man välja själv!
-
<marquee>Lägg in bildkoderna här (info om hur du får fram den finns längre ned i inlägget!)</marquee>
-
Här är en annan version, där man kan stoppa slidshowen genom att dra musen över den:
-
<marquee onmouseover="this.stop()" onmouseout="this.start()">Lägg in bildkoderna här</marquee>
-
Steg 2:
Ladda upp bilderna på tinypic.com i den storlek du vill ha, och kopiera den översta koden.
Steg 3:
Lägg in den var bildkoden i <marquee>-koden, och voilá!
Sen är det bara att lägga in fler bildkoder för att fixa den perfekta slideshowen. Perfekt om man vill ha en ännu mer personlig design!
Ett tips är dock att ta bort de understrukna delarna av koden, annars kommer en massa smyg-länkar som jag hatar.



Kommentarer
Postat av: Lisa

TACK SÅ JÄTTE MYCKET! Alskar din blogg! :D

2011-03-20 @ 00:24:19
URL: http://alisathing.blogg.se/
Postat av: Lena♡

Tack så mycket!! <33 älskar hur du designar! <3 ^^

2011-03-20 @ 19:41:31
URL: http://uglyisthenewpretty.blogg.se/

Kommentera mitt inlägg här:
Ditt namn:
Kommer du ofta hit?
E-mail: (som bara jag ser):

Din blogg:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0